Publicitat

Cerca al blog

dimarts, 7 de desembre del 2021

Viatge a Abu Dhabi de 10 dies

Molts anys (4 anys i 1 dia per ser exactes), molts viatges, molts païssos nous, una pandèmia mundial i moltes altres coses han passat desde el darrer cop que vaig escriure per aquí.

Estava mirant vols per anar cap a Rumania o un lloc de la zona, poder Sofía que no hi he estat mai i tinc ganes de visaitar-ho. Llavors, coincidències de la vida, una amiga em va dir "i per què no em vens a veure a Abu Dhabi?" I ostres.... just tornavem d'un viatge pel nord d'Europa (ruta de Helsinki a Cracòvia) i va estar genial, però el fred ens va matar una mica així que vaig pensar... per què no?

Total... 2 de desembre, i camí de l'aeroport de nou! Per variar mons pares em van acompanyer, tot un luxe!!!

L'inici del viatge va ser un mini-drama, de poc no perdo el meu primer vol de la meva vida.
El cap de setmana abans a urgències per un problema important de l'estòmac que em tenia molt preocupat i 4 hores abans de sortir el vol em truquen del lloc on em vaig fer el PCR (obligatori per volar) que l'havien perdut.
Al dir-lis que el necessitava JA em van dir que com a única opció em podien fer un PCR urgent de 2 hores, i volant vaig sortir de casa. Per sort, mentre feia cua per deixar la maleta al aeroport el resultat va arribar per email!!!!

El vol en Qatar prou bé, i ben alimentat!

(el postre no estava gens malament!!!)

Escala a Doha, 2hores, i de nou volar, ara ja cap a Abu Dhabi. L'aeroport de Doha és molt xulo, amb el os com a icona. Vaig sopar una mica, mirar 4 botigues i poca cosa més.

I ara si, ja a Abu Dhabi!!!
L'aeroport bastant lleig, però sembla ser que vaig parar al local, i no al internacional, que em van comentar era bastant més maco.
Tot i ser les 5 del matí hi havia molta vida i no va costar gaire agafar els busos que em portarien fins a casa la Leticia.

(vistes des de el bus)

(esperant el segón bus)

I res, ja de dia, havent dormit menys d'una hora en total, arribada a la NY University de Abu Dhabi, que és on viuen.

A les 6:30 em possava a dormir, i ells també quasi, ja que havien arribat d'unes petites vacances 2 hores abans que jo.
(se'm va fer der dia abans d'arribar)

Cap a les 10 ja vam despertar, tots mig KO però contents.

(Vistes desde casa. Les dolentes :P )

(Al terrat de l'edifici, amb son encara!)

Vam passar el matí xerrant i menjat a casa, i cap a la tarda la Leticia es va possar a treballar i em va recomanar visitar el Emirates Palace. Un hotel.

I tela hotel!!! El luxe personificat, una pasada que val la pena visitar si o si, és com a les pel.lícules, però més gran, més maco i més espectacular. Tot allà és.... més, tot sempre més. Com tantes coses al Emirats Àrabs (però no totes per sort).
Em van deixar el seu cotxe, i cap al hotel vaig anar.

(l'entrada ja promet)

I un cop dins doncs... luxe i exageració fins a reventar, una pasada la veritat!

(et queies de cul a terra)

(es mira però no es toca!)

(trofeus del futbol emiratí)

(a les zones públiques no s'estàn de res)

(de conte)

(l'entrada principal)

(I les vistes del "carrer" del davant)

Trist i decebut per la vida tant austera que tinc comparat amb el que es vivia allà vam enfilar cap al super mercat, que sempre és èxit assegurat pel show de coses noves i rares que sempre et pots trovar.
Va ser una

(comprant el sopar)

Un cop a casa, sopar en molt bona compayia amb la Leticia i el Álvaro (la seva parella) i com no... jocs de taula per acabar el dia, una de les meves noves grans aficions!!!

Al dia seguent em van dur amb uns amics a fer una activitat motl xula: Kayak als Manglars!!! Molt recomanable, i barat (40AED = 10 € per 3 hores). No cal fer reseva ni res, i es pot regatejar una mica el preu, suposo que depèn del dia (link aqui

Va ser una experiencia molt xula, que recomano totalment si tens temps de sobres.

(Els preparatius)

(Arranquem)

(a la cua del grup)

(platjeta pel camí)

(tot i ser artifical, val la pena)

(ja queda menys!!!)

(embús per aparcar)

Resulta que els manglars són artificials, i en part es veu, ja que si et fixes totes les bores dels manglars, totes, estan suportades per cents i mils de sacs de sorra sota l'aigua que els sustenten. Com sempre... tot més.

I com no, ara tocava menjar, que encara em feia por pels problemes previs, així que vaig fer vegetarià 100x100.

(la bona vida emiratí)

I d'allà em van portar a veure una zona que es diu Alraha, una de tantes mils on els expats viuen. I tela la bona vida.
(platja privada, només pels residents)

(el passeig)

(molt bona vida la dels veins)

I ara ja si, cap a casa, una mica de vagueig que ja tocava i just abans de sopar vaig sortir a còrrer una mica pels voltants de casa.
Tota la zona està en obres, com mig país (o 3/4 més aviat) però interessant és, i les vistes no estan gens malament)
(Abu Dhabi centre al fons)

(la cantonada de casa)

(perdent de pallisssa al Arboretum)

Un nou dia, i avui traca gran: mesquita de Sheikh Zayed. Si l'hotel de l'altre dia era excesivament maco, això ja no té nom. Em ploraven els ulls de tanta preciositat.

L'Álvaro s'ho va currar molt, i a les 9 del matí, cami de la seva feina (mes o menys), em va deixar a la porta de la mesquita. Hi havia molt poca gent, així que vaig poder-la disfrutar molt.

(entrant a la mesquita)

Com em vaig liar al arribar, i allà no s'estàn de res, un dels taxistes que pululen per allà amb els cotxets de golf em va portar fins la entrada principal.

(mascareta sempre obligatoria a Abu Dhabi)

Com quasi no hi havia gent entrar va ser cosa de 5 minuts, i jo encantat, ja que a les 10h feien un tour gratuït en anglès que jo volia fer. I va ser un encert, ja que sembla que ara per covid a molts llocs no es pot entrar, com la sala principal de la mesquita, però amb el tour t'hi porten, i quasi sense gent (seriem uns 15 en total).

I res... un cop dins... festival pels ulls. Increiblement maco tot, blanc impolut i tot perfecte. És un d'aquells llocs que no s'obliden.

(increiblement espectacular, i en persona guanya molt)

El tour va complir les expectatives, i vam poder veure i entendre el per què i molts detalls del lloc.

A mitja visita ens van deixar entrar a la gran sala, una pasada també, tot i que jo em quedo amb la part exterior la veritat.

(la guia portant-nos de tornada)

Un cop acabada la visita vaig fer unes voltes més, era tot massa espectacular per marxar tant aviat.

(l'entrada principal vista desde fora)

I tocava seguir amb el dia. Tenia ganes de deixar de veure el Abu Dhabi de callejeros viajeros i veure un altre Abu Dhabi. No és fàcil, ja que l'Abu Dhabi dels luxe és molt, gran, però l'Abu Dhabi "normal" també existeix, i és gran (i segurament hi ha molts més Abu Dhabis).

Dit i fet, bus cap a l'estació Central d'Autobusos i d'allà a caminar fins al Abu Dhabi Mall, uns 6km.

(la parada de bus vista desde dalt)

Tenia gana, i com la panxa continua bastant regular vaig anar al més simple i comprar menjar preparat al super mercat (als grans en troves sempre). Tot i anar a lo més simple... picava, així que no m'ho vaig acabar tot.

Caminar i caminar. Abu Dhabi centre sembla lleig, enormes avingudes sense gaire gràcia, de 1km x 1km aproximadament cadascuna. Sembla trist i soso, però si entres dins de les illes... hi ha vida, bastanta vida: botigues, escoles, mesquites, supers, bars, restaurants.... una mica de tot!!!

Pel camí vaig creuar amb un forn, on feien pa al tandori, i tenien versió xocolata, per 5 dirhams!!! No m'hi vaig poder estar!!!

(preparant el meu naan de xocolta)

(el meu forn preferit d'Abu Dhabi)

(boníssim!!!!)

Se'm feia de nit i ja estava mig mort, així que vaig pillar el bus 107, i cap a casa!!!

Un altre gran soparet amb la Leticia i l'Àlvaro, amb partides incloses, i ja cap a dormir, que demà he agafat un cotxe de lloguer i vull fer 4 dies de ruta pels emirats, aturant-me primer a Al Ain.