Publicitat

Cerca al blog

dilluns, 2 de novembre del 2009

Annapurna Trek (Part II de III)

VOLTA ALS ANNAPURNES - De Thorung La a Ghorepani

... i ara toca baixar del Thorung La.
La primera hora es tota amb neu, fins als 4600 metres. En alguns trocos la neu esta una mica dura cosa que fa que rellisquis, aixi que molt sovint es millor anar per la neu tova i enfornsar-te fins als genolls. Es una sol.lucio fresqueta, per que la neu et toca tota la cama i sovint entra dins del peu, pero amb el sol que pega i tenint en compte que l'alternativa es una culada quasi segura, sino res mes greu, doncs... ho tinc clar. Alguns portejadors pateixen una mica, i els turistes tambe patim, pero be... res perillos ja que el pendent mai es suficientment pronunciat.

Aviat es veu Muktinath, pero esta lluuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuny, molt avall. Es similar a quan baixes de l'Aneto i veus la Renclusa alla ben lluny; la diferencia es que aqui hi ha menys pedra per sort. Tot i aixi es fa etern i no veus l'hora d'arrivar.
Els ultims 60 minuts se'm fan literalment eterns, tambe ajuda que arrivat un cert punt hi ha un parell de lodges on tot de gent esta aturada per pendre un cafe, dinar, descansar... pero el de sempre... els que no anem amb guia em d'apretar el pas, per que sino... full!!! No trovare lloc.

A Muktinath arrivo tocadet, mes del que voldria. El genoll esquerra, tot i les precaucions, esta una mica fotut i tambe he pres la primera butllofa, segurament per haver canviat de mitjons.
Total... el primer lodge obviament estava... full! Ja no em va sorpendre. El segon no, pero nomes tenia habitacio comunitaria. No em feia res compartir, pero com la meva motxilla aqui es la meva vida se que si comparteixo habitacio estare intranquil tot el dia. Al tercer trovo lloc.
La idea que porto despres de veure que no vaig tant fi com voldria es pendre'm un dia de descans. Pero el meu lodge avui es probablement el mes lleig i trist que he tingut fins ara. La pintura es cau, el sostre esta covert per un llencol ple de taques i amb terra que deu venir de fora penjat, les parets esquerdades, fa olor a humit.... no mola gaire, aixi que res de dia de descans.
Per dinar... tiro la casa per la finestra (6 euros) i entre d'altres coses em menjo uns Yak Chilly Chips bonissimes!!! Es troces de carn de Yak i patates fregides, tot barrejat amb salsa de tomaquet i trocets de guindilla verda!. Mmmmmm
Alla em vaig creuar de nou amb una parella americana amb la que havia compartit un sopar, el Luca i l'Elaria, el Sagar... fa gracia, tots els dies som els mateixos!

Dia 12 -> 16-10-2009, Muktinath - Jomsom (6h15min, 155m asc. 1011m desc., Despeses: 1280Npr)
A primera hora ja cap avall, pero sense presses. A partir d'ara no crec que sigui tant complicat trovar lloc, des de fa poc una pista arriva fins aqui, per tant es pot agafar ja un bus en aquest punt. I a part la baixada esta clar que la porto bastant mes malament, i no puc dur un pas molt alegre per culpa del genoll.
A la mitja hora em paro a visitar  Jharkot. M'han di que hi ha un temple molt interesant. Em dono una volteta, els carrerons son super xulos, pero no se veure el temple, aixi que als 15 minuts segeixo tirant avall.

Tot el cami per uns 50km es una pista que mes o menys va segint el Kali Gandaki. Un riu brutal que ara mateix no du gaire aigua.  El que sorpren mes es el contrast d'aquesta zona (Baix Mustang) que es eminenment desertic i molt sec, cosa que em recorda molt i molt al Ladak, amb el fet que al voltant dels pobles tot es verd, com un oasis gegant, i que el riu es aixo... inmensament inmens.
A l'estona em creuo de nou amb la parella italiana. M'ajunto amb ells, el seu guia i el seu porter per quasi tot el dia. Son encantadors i el guia que porten es molt bo, cada dos per tres s'atura i ens explica tot a sobre del que veiem: les muntanyes, els pobles, com treballen el blat, les plantes...

Dinem plegats i qua ja arrivem a Jomsom jo decideixo quedar-me, estic fet pols i ja he caminat bastant. Ells segeixen una hora mes avall.

El poble de Jomsom em fa molta gracia, havia llegit sobre ell mil cops abans de sortir de viatge, aixi que tot i no tenir res especial em venia de gust quedar-me. L'hotel estava genial avui, el millor fins ara, i tambe el mes car (2.8e), hi havia poca gent i estava tranquilet. Porta amb porta tenia l'aeroport, amb una pista super curteta que jo no crec tingues mes de mi metres.

Vaig fer un curta visita al centre turistic on vaig veure que Octubre es el mes que rep mes turistes, quasi el doble que novembre!!!!

Dia 13 -> 17-10-2009, Jomsom - Kalopani (5h12min, 395m asc. 565m desc., Despeses: 1520Npr)
Avui toca caminar per caminar. Podria agafar alguns camins alternatius que eviten la pista de cotxes (sense molt de trafic s'ha de dir), pero vaig massa cansat. Tambe podria agafar el bus o un taxi que costen molt poc, pero clar... ja que estic possat vull fer-ho tot a peu. Aixi que... a caminar sigui dit.
L'objectiu del dia es una mica agosserat, arrivar a Ghasa, a uns 30km.

Nomes sortir em creuo amb un angles que va com un cohet, em diu que es el seu sise!!!! dia des de Besi Sahar!!!. Te un angles una mica tancat, aixi que de vegades em costa entendre'l. Anem plegats un parell d'hores, pero com va massa rapit, i a mes no acaba de ser del tot el meu estil, en un moment donat en el que anem una mica despistats i ens creuem amb una nova parella americana 'sense voler' ens separem.
Al final arrivo a Kalopani amb els americans, de New Mexico, no em veig amb cor d'arrivar a Ghasa. Son molt simpatics i congeniem molt be. A la poca estona arriven els italians, que han estat pel mati a Marpha veient un festival tradicional i ha retallat una mica de cami amb el bus.
Sopem mes o menys tots plegats.

Dia 14 -> 18-10-2009, Kalopani - Tatopani (6h26min, 76m asc. 1285m desc., Despeses: 970Npr)
Avui 20km mes de regal. Es, amb diferencia, el dia que ho passo pitjor, pero al final hi ha una petita recompensa.
Per variar surto l'ultim. A la poca estona em creuo amb el Justin i la Rebeca, els e New Mexico. Xerrem 5 minutets i cadascu segeix al seu pas.
El cami segeix sent precios, i el canvi d'alsada es nota bastant. Comencem a passar de zona desertica a bosc ben maco.

Al parell d'hores enganxo tambe als italians. Aixi que tornem a anar plegats una bona estona i compartim de nou el dinar, aquest cop a Dana. Poc abans d'entrar al poble de Tatopani, que vol dir literalment 'Aigua Calenta', els deixo de nou, no vull avusar del seu guia ni d'ells.
Agafo la meva habitacio, ben lletja per cert, i cap a les aigues calentes!!!! Tatopani es diu aixi per que te unes petites termes a la riva del riu.
Estic literalment mort fisicament, i bastant cansat mentalment. Pero les tres hores dins l'aigua ben calenta em tornen a la vida!!! (a part de deixar-me com una pansa). Alla com sempre de xerrera amb la gent: una noia espanola que va amb un grup gran i que vaig coneixer a Muktinath, una altra noia anglesa amb la que vaig coincidir a Thorung Phedi, i com no, el Luca i l'Elaria. Tambe xerro una bona estona amb el Sagar, el guia nepali, pero ell no es bana.

Cap a les 6:30, molt en contra meva, tinc que marxar de la piscineta!!! Havia demanat el sopar per aquella hora, cagada de no haver pensat en aixo, aixi que marxo correns per que no es refredi el menjar.

Aixo del sopar es una mica especial. Normalment l'esmorsar el faig sobre les 7 del mati, el dinar, si el faig, cau entre les 12 i les 2, i el sopar, com es fa fosc molt aviat i a la nit fa fred, normalment es entre les 6 i les 7. La meva hora de dormir durant tot el trek es entre les 7 les 9. Aixo vol dir que molts dies dormo 10 hores!!!!! Es genial!!!!

Dia 15 -> 19-10-2009, Tatopani - Ghorepani (5h18min, 1769m asc. 189m desc., Despeses: 1005Npr)

Si ahir va ser el pitjor dia avui sera el mes dur. Bona convinacio per empalmar en dos dies seguits.
Pel mati em llevo amb piles noves, tot i que ja em veig que avui sera cansat. El perfil del mapa avisa que toca pujar uns 1600m, poca broma, pero com ja porto molts dies caminant les cames tambe s'estan acostumant a les pallisses. El que no savia jo, ni ningu, es que la pujada es simplement... criminal!!!! (i de baixada ja no m'ho vull ni imaginar).
Un altre cop surto dels ultims, m'agrada no fer res al llit durant una bona estona al mati. Els primers 40min son molt tranquilets, just per preparar el cos pel 'subidon'. Tot tira avalls, creues un pont i..... 1769m de desnivell amunt pujant escales, ni mes ni menys. Es com la pel.licula de Rocky, amb la diferencia que aixo es de veritat i que les escales sumen aixo, 1769m de desnivell positiu.
Les dues primeres hores passen be, els solitaris com jo anem adelantant als grups grans, que sempre van mes lents.
A mig cami toca sellar el permis del parc, per control intern seu. Dec ser el 15 o 20 en passar per alla aquest dia, i a la llista hi ha dos noms espanyols. A l'estona els atrapo, son dos catalans que vaig coneixer el primer dia de tots i que no havia vist mes. Acabem fent tot el cami plegats seguint la filosofia de 'no hay dolor', que mes o menys vol dir 'camina i no paris, encara que costi, encara que faci mal'.
La pujada no te perdo, i si tot el cami ha estat dur els ultims 50m de desnivell quedaran sempre en la meva memoria com una escalada brutal sobre escales!!! Era per acabar de rematar les cames i el cos. Novament... criminal.
Un cop arrivat al poble agafo l'habitcio i em poso a dinar. Pa amb formatge de Yac!!! mmmmmm
Em trovo de nou el Justin i la Rebeca, parlem una estona i com ells porten el mateix pla que jo, anar al camp base de l'Annapurna decidim anar plegats, pero prenent un dia de descans. Aixo si, els hi dic que si fa mal temps (fa forca nuvol) no anire. Tambe quedem pel mati seguent a les 4:45 del mati amb ells i els italians per pujar plegats a veure sortir el sol des de Poon Hill.

Dia 16 -> 20-10-2009, Ghorepani - Poon Hill - Ghorepani  (2h34min, 346m asc. 355m desc., Despeses: 640Npr)

Em llevo pel mati amb l'esperanca que faci mal dia, el vespre anterior va ploure una bona estona. Pero res, el cel esta estrellat, cosa que vol dir que m'he de llevar ja per anar al Poon Hill i tambe significa que anire cap al camp base, un altre trek, que m'allargara la caminada entre 6 i 8 dies (i comenco a anar curt de diners, no hi ha bancs ni caixers en quasi tot el cami, nomes a Jomsom, pero estava espatllat).
Total... a les 4:45 tirem amunt. La passejada puja, pero sense motxilles ni presses es f forca ame. Arrivem adalt just abans que surtin els primers raigs de sol.

I es precios. Poder despres de tantes vistes espectaculars durant tants dies no es que sigui el mes bonic que un veu, pero val realment la pena, es veu absolutament tot, el Daulaghiri, Annapurnes,Mapauchare, Gangpurna... tots!!! I el sol ataronjat sobre ells els hi dona molt encant. Esta a petar, tots els guiris estem alla, poder 100 o 200.

(Amb el Sagar)

(Luca, jo e Ilaria)

I despres avall. A no fer res, que ja m'agrada, durant tot el dia. Per la tarda em trovo de nou la parella de Puigcerda, l'espanyola del grup organitzat... pero fonamentalment em dedico a vagejar, menjar i comprar algun regalet.
Per dinar ens organitzem els 3, jo, el Justin i la Rebeca per veure com fem lo del camp base. En principi li dedicarem 6 dies, a mi em sembla poc pero ells ho veuen be. Ja veurem.

Dema canvi de trek, cap al Camp Base de l'Annapurna!!! Sera un altre dia llarg...

9 comentaris:

1. Hi Jordi! How are you? How was the Annapurna Base Camp?
    We are back in Norway after a nice and warm week in Thailand.
    It is so nice to see you again even if it is just on pictures ;-)
    Greetings from

Ila and Luca

ResponElimina
  2. L'autor ha eliminat aquest comentari.

3. 10 hores seguides dormint!!! T'ho recordaré sempre que em tornis a comptar les hores que dormo! jajajaj

Penja fotos del camp base i dels elefantets, ja toca! Me too.

ResponElimina
  4. Ja veig que és durillo, però un cop passat l'esforç és quan et sents satisfet i penses que realment valia la pena esgotar-te!!!
    Molts ànims!!
    Alba

ResponElimina
  5. Ciao ragazzi!!!! Il ABC e piu duro, e penso non cosi bello, ma cuando sei al Base Camp... madonna!!!! e.... troppo bello!!! Penso che il posto in montagna piu bello che ho mai visto!!!! Incredibile!!! Sabato parto verso il EBC, vedremo come va, ancora sono stanco! Cuando ritornero vi scrivero un mail cosi lungo!!
    Salutti da KAtmandu!

Mireia, es que aqui es va de nit a les 5:30, i sopo a les 6, i a sobre a la muntanya si marxa el sol... fa un fred... aixi que nomes queda que dormir! :)

Eii Alba. Durillo tampoc, de fet m'ha semblat que era bastant mes facil del que esperava. L'unica pega son les baixades, que a la 3era part del recorregut son mooooolt llargues. Pero per la resta res que algu amb un minim fisic no pugui fer, esta tot molt ben muntant!

ResponElimina
  6. HIMALAYA VENTURA - les ofrece información muy ampliado sobre el viaje destino a los reinos de Himalayas: Nepal, Tibet, Bhutan, India. Organizamos trekking, excursiones, expediciones, safari, rafting, viajes de aventuras y turismo activo.

e-mail: aventura@ntc.net.np

7. Balcón del Monte Everest
    - Campo base del Monte Everest
    Duración: 18 Días
    Trekking: 13 Días
    Dificultad de Trek: Elevada
    Altura máxima: 5.545 m,
    Modo de alojamiento: Albergues.

Khumbu es conocida en el mundo como la tierra del Monte Everest, el pico más alto del mundo, y la zona nativa de los Sherpas, la raza de montañeros. Un vuelo de 35 minutos desde Katmandú les trae a la puerta de Khumbu, Lukla. Desde allí en unas horas de trekking entra a la tierra alta, se encuentra el Parque Nacional de Sagarmatha y Namche Bazaar - capital y centro comercial de Khumbu. Sigue el recorrido pasando por el monasterio de Tyangboche, situado bajo de los contrafuertes del Ama Doblam (6.921 m) llega Gorap Shep, es el último punto sube hacia el Kala Pattar (5.615 m) para amanecer, se desfruta vista del Monte Everest, rodeado de otros gigantes como Nupse y Lhotse, y otras montañas nevadas. Se regresa por el mismo camino a Lukla y a Katmandú.

ResponElimina
  8. My wife and I did the Manaslu trek with an 11 day trip to the Tsum valley last oct-nov. I've gone trekking in Nepal 5 times and this was by far the best. Almost no tourists, lots of festivals, untouched forests, active monasteries. You will need to camp in the tsum. We recieved excellant service from sanjib adhikari to the Himalayas. Our guide Sanjib was amazing. He knows all local languages which is important in the tsum and upper manaslu. Feel free to ask us any questions
    write to mail Sanjib he is email adress
    sanjib-adhikari@hotmail.com
    and web:www.nepalguideinfo.com
    www.hikehimalayas.com

Mark and Reachal
    UK

9. Testimonials

The trekking was very nice, the weather was beautiful, the days were long but we had seen lots of beautiful Himalayas. We liked the views from Gokyo and the Island peak. We thanked our Independent guide Mr Sanjib who organized the trip perfectly. We loved it!. We thanked Pemba who accompanied us as porter.
    -Timu and Pimu,France

It was a nice 12 days trekking to Langtang valley. Our guide, Mr Sanjib was very experienced and he took very good care of us. Weather was perfect and the views were amazing.
    Thank you Sanjib for organizing such an excellent trekking trip for us.
    -John and Janet,Australia

We had a wonderful experience in trekking with an independent trekking guide Mr. Sanjib Adhikari who was very knowledgeable, friendly and motivated us to keep trekking! The accommodations he arranged for us were very comfortable and the food was great. We will definitely recommend him to our friends and other travelers.

-Windy & Wandy,Newzealand

Trekking in Nepal was so wonderful. All those beautiful sights are just unforgetable.Thanks to Sanjib for making our 15 days trek safe,comfort and full of adventure.We would love to trek with you in near future and also recommend you to our frends and other travellers.Thanks for everything. Best of luck for your future.

-Mitchel & Thomas, Canada

I had great exeprience trekking to Ghorepani-poon hill. The exeprience was unbelievable great views with a great guide. The hotel and food exceeded my exepectation every thing was more than I expected. I will definitely reccomemned for Sanjib to other people coming to nepal.
    -Sabina,Germany

We have had a fantastic two week trek to Everest base camp. Our Guide and porter. Sanjib and Pemba have been excellent and very attentive looking after us.Sanjib is a very good guide and taught us allot about Nepali culture. Pemba was a brilliant porter. We think he will make an excellent guide in future.The level of service from both Sanjib and Pemba was superb. They were available all the way to help us with anything we needed, and both were thoughtful about anything we might require, water, food showers,accomodation. Sanjib's knowledge of the area and the lodges meant that we were always happy with our accommodation. He took care to visit places which were comfortable and had home stay feel. Sanjib have the qualities to be excellent guide and porter and to give all his clients a wonderful trekking experience.We highly recommend him.
    -Nedeen & Alisa,USA
    Email-:sanjib-adhikari@hotmail.com
    www.nepalguideinfo.com
    www.hikehimalayas.com

ResponElimina

No et tallis... escriu-me!