Publicitat

Cerca al blog

dijous, 5 de novembre del 2009

Annapurna Trek (Part III de III)

Camp Base de l'Annapurna

Dia 17 -> 21-10-2009, Ghorepani - Chomrong   (7h44min, 1086m asc. 1712m desc., Despeses: 1940Npr)

De bon mati quedo ja em el Justin i la Rebeca, vaig al seu hotel per esmorcar ja que es mes xulo que el meu. Cap a les 8 arranquem. L'idea es anar fins a Tadapani i d'alla saltar a Chomrong que es un poble pel que passa la ruta que va cap al camp base. No tenim molt clar si ho farem en un sol dia, pero aquest es l'objectiu.
El primer que sobta d'aquest canvi de ruta es que hi ha molta menys gent, pero molta menys. En part tambe per aixo hem decidit anar plegats, ja que a cap dels tres ens feia gracia anar en un grupet molt petit; alguna guia diu que per aquesta zona alguna vegada s'han produit robatoris.
Al cap de mitja hora arrivem a un punt de descans pels portejadors (n'esta ple al llarg de tota la ruta) on les vistes son identiques a les de Poon Hill, es precios. Tot el cami fins a Tadapani ho continua sent, es un paissatge de bosc semi-tropical espectacular, amb rierols, petites cascades... fins i tot en un punt veiem el primer, i unic fins ara, animal realment salvatge!!! Es un lemur que esta penjat d'una branca tant panxo a uns 50m de nosaltres.

A Tadapani fem parada per dinar, jo em demano una pizza, espectacular, i al cap d'hora i mitja ja hem acabat. El cami ara es una mica perdedor, les guies en general expliquen millor el cami fins a Ghandruk, pero nosaltres preferim retallar una mica i anar directament a Chomrong, guanyant un dia de cami respecte l'altra alternativa. Ens despistem un parell de cops, i quan ja comencem a estar realment cansats veiem les primeres cases!
Chomrong es maco, les vistes d'alla son forca espectaculars ja que estas dalt un toronet (de la primera casa a la ultima hi ha 350m de desnivell) i pots veure tota la vall de dalt a baix, fins i tot divises el seguent poble, just al davant. L'unica pega, i es molt depriment, es que entre Chomrong i Sinuwa hi ha un 'pou' de 350m que cal primer baixar, i despres tornar a pujar!!!!

Dia 18 -> 22-10-2009, Chomrong  - Himalaia (6h06min, 1246m asc. 658m desc., Despeses: 1280Npr)

Al mati toca fer el troc depriment de Chomrong a Sinuwa. Maco es, pero clar, veure el que toca baixar i pujar, i sempre per escales, doncs... costa de pair. 1hora i mitja de suada mes tard ja som dalt de nou. I d'alla continuem pujant escaletes (n'hi ha milers) fins a Bamboo. La ruta continua sent entre mig d'un espes bosc, a vegades sembla fantasmagoric i tot de lo verd que es! Fem dinar a Bamboo, on el l'amo del lodge, despres d'explicar-li les nostres penes a l'hora de buscar hotel en molts llocs de la ruta, ens diu que no patim, que el seu cosi es l'amo del de mes amunt i que ell el truca per que ens guardi lloc.
Dit i fet, al cap d'unes hores ja estem a Himalia (es diu aixi el poble) on tenim la nostra habitacio.

Dia 19 -> 23-10-2009, Himalaia - Machapuchhre Base Camp (2h50min, 858m asc. 83m desc., Despeses: 780Npr)

Avui toca ja arrivar al camp base. En principi no te que ser gaire problema ja que son menys de 5h segons els nostres calculs. Comencem a caminar com sempre, pero la Rebeca avui no es trova molt be.
Avui el paissatge ja canvia a alta muntanya, tot mes sec, mes arit, menys arbres i mes pedres. A la poca estona ja veiem que la cosa no va fina, ella no va tant agil com la resta de dies i te dubtes de si es mal de panxa.
Pero seguint la 1era regla del mal de muntanya: "Si tens alguna cosa i no estas segur que es, segur que es mal de muntanya" decidim parar-nos al MBC, que esta fregant els 4mil. Tampoc tenim pressa i dema podem pujar i baixar del tiron sense problemes.

Un cop instal.lats al lodge seguim de xerrera i explicant-nos mil batalletes dels paissos respectius, cultura, menjar tipic, mes menjar tipic... cosa que es molt interesant. A part, els 3 ens portem super be, aixi que ens ho passem genial!
Ella continua tot el dia fotuda, pero res que ens faci pensar de baixar de moment. Dema ja veurem...

Dia 20 -> 24-10-2009, Machapuchhre Base Camp - Annapurna Base Camp - Bamboo(7h59min, 627m asc. 1902m desc., Despeses: 1800Npr)
La Rebeca esta millor, pero no perfecte. Aixi que anem amunt!!!! Sortim plegats com cada dia ultimament i sense motxilles ni res!!! Nomes la camera i el forro, tot un luxe!!!! En principi son 2h fins a dalt, pero en 1 ja esta la feina feta, aixo d'anar sense els 13 quilets de rigor a l'esquena es nota i molt!!! Tot i que encara tinc una mica de panxeta em sento com una ploma i fins i tot als plans puc permetrem de correr una mica i tot, ara, no molt, que els 4mil metres es noten. El cami del MBC al ABC es el mes facil de tots, sense molta pedra ni gaie desnivell.

(Sortida del sol al Machapucchare)

I un cop dalt... hi ha un mini turonet darrera els 3 hotelets que hi ha alla dalt que.... be.... aquella mitja hora sentat, mirant la morrena, les glaceres, els annapurnes, rodejat de records als morts d'aquella muntanya... buuuuuffff, en aquell moment fins i tot em vaig emocionar, les vistes d'alla son simplements MONUMENTALS!!! Les muntanyes que tenvolten, estas com dins d'una olla amb pics de 6, 7 i 8 metres quasi als 360 graus, son enormes, pero per mi la morrena que va crear la glacera es brutal, em va deixar totalment encantat, i crec que puc dir que es el lloc de muntanya mes maco que he vist mai.

(Justin, Rebeca i jo al ABC)

(M'encanta a frase:
Les muntanyes no son estadis on jo aconsegeixo les meves ambicions,
elles son les catedrals on jo practico la meva religio.
Anatoli Boukreev)

(La morrena. ESPECTACULAR!!!)

Per desgracia tocava baixar, teniem les coses al MBC. Vam aturar-nos per dinar i cap al mig dia de cap cap a Bamboo (tot el bosc esta ple de bambus). Tanta baixada ens va deixar fets pols, pero les ganes d'arrivar a Pokara quan abans millor ja son molt grans, aixi que "no pain, just walk!" com ens anavem repetint per riure una estona.

Dia 21 -> 25-10-2009, Bamboo - New-Bridge (6h26min, 706m asc. 1478m desc., Despeses: 1450Npr)

Mes del mateix, aquest dies ja son de mes a mes, nomes pensem en arrivar a Pokara i no caminar mes per uns dies. Pero toca baixar, encara una mica mes.
Avui novament toca la 'broma del pou' de Chomrong, pero com es a primer ahora es fa prou be. Decidim anar fins a new Bridge ja que hem vist que aquesta es la ruta mes rapida i amb menys desnivell acumulat. Tot i aixo el troc de Jhinu a New-Bridge te un desnvill que crec que es el mes pronunciat de tot el trek, amb diferencia. Deuen ser uns 500m de desnivell de baixada constant per escales (com sempre des de fa 4 dies) que fa l'efecte que et duguin a l'infern. Tot i que quan veig els portejadors d'una expedicio, crec que Coreana, carregant cadascu de pujada motxilles d'uns 400litres, si, 400litres, doncs... no em puc queixar, i sincerament, ho trovo una mica inhuma, es massa.

Despres de tornar-nos a despistar un parell de cops (hi ha poca gent en l'ultim tram) arrivem a New Bridge. Jo i el Justin preferim seguir per guanyar temps per dema, pero ens quedem alla ja que es tard i la Rebeca no te ganes de seguir mes, i a mi en part ja em va be.
I com sempre des de que estic amb ells l'unic que fem al lodge es mejar com una mala cosa (m'estic engreixant de fa  uns dies) i xerrar de mil coses diverses.

Dia 22 -> 26-10-2009, New-Bridge - Naya Pul (5h16min, 486m asc. 852m desc., Despeses: 1430Npr)

Today the last day!!!! O sigui, que avui s'acava (per fi!).
Novament anem una mica perduts avui, la ruta que prenem no esta ni a la Lonely Planet (i no ho entenc, per que es molt evident), ni en el meu mapa petit (tot i que si esta en mapes mes grans que he vist). Basicament es tracta de seguir el riu en pararel fins a Birethanti. El caminet es maco, molt maco, creus camps de blat enormes que fan terrasses per tota la muntanya donant un color precios, creuem un parell de poblets on tenen lodges per turistes, i a sobre es relativament 'pla'!!! Que mes es pot demanar???

(El darrer pont!!!)

A Birethanti dinem, i despres ja anem cap a Naya Pul on arrivem en 30 minutets. Un cop alla cap a Pokara en el bus local, que sempre es mes barat i emocionant!!

1 comentari:

1. Eiiii, veig que cada cop més fotos i menys lletra, jejejej!!!! Molt xules!

ResponElimina

No et tallis... escriu-me!