Publicitat

dimecres, 9 de setembre del 2009

Manali - Leh

Manali-Leh

Dificil explicar l'experiencia d'aquest viatge en bus, entre Manali i Leh.
Manali era tot verd i en canvi Leh es un poble mes gran del que pensava i amb totes les facilitats imaginables per estar on esta. Pero el mes fascinant del lloc es que aquesta zona, Ladakh, es totalment un desert situat a 3500m, amb muntanyes de mes de 6000m I amb planicies a mes de 4500m.

Pel mati as les 11h sortia el bus, tot I que com el dia abans havien tancat la carretera per culpa de la nevada de dos dies abans no ho tenia molt clar. Pero vam sortir.

Jo em pensava que seriem bastants, pero no, anava nomes mig ple, meitat indis meitat occidentals. Al meu costat es va seure un italia, aixi que genial per que vam poder xerrar una estoneta.
Es nota que aquests dies estic a zones mes allunyades dels centres turistics ja que si les primeres setmanes coneixiem gent que feia un viatge de 2-3 setmanes, ara el mes tonto esta fent un viatge de mig any, voluntariat, o simplement no tenen data de tornada.
El primer dia del viatge en bus consistia en arrivar a Keylong on dormiriem en una especie de campament amb tendes a uns 3500m.
Primer de tot vam pujar al Rohtang La, a 3978m, fent alguna parada itermitja per menjar alguna coseta I, sobre tot, fer mil fotos.

La carretera impressionant, tot el paissatge nevat amb muntanyes de 5000 I 6000 metres, si no mes, a l'horitzo, centenars de camions, taxis, 4x4... amunt I avall, I per rematar l'asafalt feia pena, quan n'hi havia, I cada cop que calia creuar-se amb algun altre vehicle (cada minut) doncs tocava arrambar-se al precipici, deixant mensy d'un pam entre la roda I la mort. Aixo ho vaig portar bastant malament durant les primeres hores, pero he de reconeixer que despres de 10h estan constantment.
Un cop dalt ja nomes calia fer tota la baixada per entre mig de l'himalaia fins a Keylong on dormiriem en en unes tendes de campanya que tampoc estaven gaire malament.

Tot el cami era simplement impresionant, pero a mida que ens acostavem a Keylong el paissatge va anar canviat, del blanc I pics inimaginables a el marro i vermell d'una zona similar al desert.
Durant tot aquest dia vam fer un grupet de 5, un angles, una anglesa, una noia de la Rep. Xeca l'italia i jo. I la veritat que forsa be, sino fos per que tots 4 parlen un angles perfecte i el meu es una mica rodimentari, pero ja em va be!!!
El segon dia va ser igual d'impressionant, amb vistes brutals, paissatge similars al monegros pero en versio 5000m, colors marrons, ataronjats, grocs... i ni un nuvol a mil quilometres!!! En aquesta regio es veu que quasi no plou ja que les muntanyes aturen els monsons i quasi no arriva gens d'aigua, aixi que en aquesta zona es dificil veure neu (tret dels pics mes alts) o pluja.
Tampoc hi ha gaires plobles, suposo per lo dificil que e viure en aquestes condicions, pero sorpren veure que cada dos per tres hi ha una tenda/bar on hi viu algu i ofereix te, alguna pasta, arros....

Pel cami vam continuar creuant colls, aquest cop amb 2 de mes de 5000m, el Lachulung La de 5059m i darrer, el Taglang La de 5325m.
Sobre el mal d'alsada poca broma... jo estic content d'haver estat a Manali 3 dies aclimatant, per que entre el Lachulung La i el Taglang La amb prou feienes baixes en cap moment de 4600m i dono fe que es nota i molt. Vas marejat, si mous el cap comenses a veure doble, ets mes lent... pero la cosa pot anar a pitjor, el noi italia les va passar forso putes, ja que les hores a mnes de 4600m (bastantes) no li van sentar gaire be i es va passar mig viatge en un estat semi-letargic. Per sort sabiem que Leh esta a 3500m, aixi que segon la teoria es tenia que despertar un cop a parts mes baixes. I aixi va ser, sobre els 4000m es va "despertar", un canvi brutal, molt sorprenent.

I res tu, ara ja porto 4 o 5 die a Leh, veient el festival tradicional que fan aquests dies, caminant i voltant pels carrers, avui hem fet rafting al riu Zanskar.... la veritat que genial!!!

2 comentaris:

1. Que et vigilo ehhhhh! Ahir vaig estar a casa teva fent passi de fotos de l'India... la veritat és que ni han de molt xules! Per veure les que portaràs del viatge farà falta una tria i mil hores!!!!

ResponElimina
  2. Molt bé, la ruta va "viento en popa a toda vela", eh?. T'anem fent el seguiment des de Barcelona tots! Per cert, com em vaig oblidar del sms d'ahir, aprofito: 0-0 a casa de l'Inter en la jornada 1 de la Champions! xD
    RAULINHU

No et tallis... escriu-me!